צבע הוא עניין סובייקטיבי. עובדה, לא כולנו אוהבים כתום, למשל. ובתרבויות שונות בעולם, לצבע מסוים תהיה סמליות שונה. אבל צבע יוצר אצל כל אחד מאתנו תחושות שונות, מעורר זיכרונות ומשרה אווירה אחרת. הצבע משפיע על מצב הרוח שלנו, על האנרגיה שלנו וגם… יכול להשפיע על המצב הבריאותי שלנו.

יש צבעים שמוגדרים "חמים" המעבירים תחושות של חום ואנו מקשרים אותם לדברים מחממים כמו שמש ואש. צבעים "קרים" לעומת זאת,  הם צבעים הקשורים אסוציאטיבית לדברים קרירים כמו מים, ים ושמים.

בעזרת גוונים שונים אפשר ליצור התאמה, ניגוד או הדגשה וכך לקבל אווירה וסגנון רצויים, דרמה או רגיעה, שינוי פרופורציות של חלל, העצמת אלמנטים נבחרים וטשטוש והסוואת אלמנטים פחות רצויים.

אז כיצד נשלב צבעים דומיננטיים בצורה הנכונה? קבלו 12 טיפים שיעזרו לכם לעשות שימוש נכון בפלטת הגוונים:

  • אם נרצה לטשטש או "להעלים" חפץ נצבע אותו בגוון דומה לגוון הקיר שלידו הוא עומד.
  • אנו מגדירים צבעים מסוימים כצבעים משלימים. למשל: כחול וכתום, אדום וירוק, צהוב וסגול ותתי הגוונים שלהם. שימוש בצבעים משלימים בחלל יוצר דרמה ומכניס אנרגיה. אפשר להשתמש באחד כרקע שעליו יוצב רהיט בצבע המשלים.

 

  • חללים שפונים לכיוון צפון הם חללים קרירים יחסית. אפשר "לחמם" אותם ע"י שימוש בגוונים חמימים רכים כמו גוונים פודרה ורדרדים או גוונים חומים בהירים.
  • מינון זה הכל. גם צבעים בעלי השפעה חיובית כמו אדום שמשרה התלהבות ושמחה, במינון גבוה מדי לחלל, ישרה עלינו אי שקט ואפילו רוגז. גם כחולים למיניהם שבמינון סביר משרים שלווה ונוחות, במינון גבוה ישרו עייפות ואדישות.
  • שחור מאד טרנדי בשנים האחרונות והוא משדר סמכות ויוקרה אבל מתאים בעיקר לחללים פתוחים ובד"כ נשלב אותו עם חומר חמים יותר כמו עץ או גוון בהיר כדי למתן.

  • אתם מחזיקים ביד את מניפת הגוונים לבחור גוון בהיר לקירות הבית, אך כל הבהירים נראים לכם דומים. תסתכלו בכל דף במניפה על הגוון הכהה ביותר ועל פיו תבחרו את הבהיר. השונות בגוונים הכהים יותר בולטת. תמיד תבחנו את הגוון באור יום אבל לא בשמש.
  • זכרו שמה שאתם רואים במניפה מודפס על נייר. הגוון על הקיר שלכם ייראה שונה בשעות שונות של היום, בתנאי תאורה שונים וכשיעמדו לידו אביזרים/רהיטים בצבעים שונים.
  • בעת תהליך בחירת הצבעוניות, צרו "מוד-בורד" של הגוונים העיקריים שישלטו בחלל. כשתגיעו לבחירת השטיח או הרהיטים הניחו זה לצד זה דוגמאות של חומרים המייצגים את צבע הריצוף, הספה, הכריות, הווילונות וכו' וכך תראו איך מתקבל  השילוב.
  • גם אם בחרתם צבעוניות מונוכרומטית שתשלוט במרבית החלל, אלמנט מרכזי ודומיננטי של צבע נבחר או קיר כוח בצבע עז "יקפיצו אותו" וייצרו עניין. תבחרו גוון שלא יקטין את החדר, לא ישתלט על המראה וכמובן ישתלב עם יתר החפצים בחלל. רצוי לשלב את הגוון העז גם בפריט אחד או שניים קטנים בחלל.

 

  • לחדרי שינה העדיפו סכמה צבעונית נעימה ורכה שתשרה אווירה רגועה. אם אתם רוצים לבחור גוון שונה לאחד או יותר מהקירות, רצוי לבחור בגוונים עמוקים ומעושנים.
  • ישנה נטייה לשלב צבעים דומיננטיים בחדרי הילדים כדי ליצור אווירה שמחה. זכרו כי לרוב גם הפריטים שימלאו את החדר כגון צעצועים, ספרים ועוד, הם בעלי גוונים חזקים ולכן חשוב למתן את הצבעוניות לפחות באזור המיטה, כדי שהילד יוקף באוירה נעימה ולא תזזיתית לפני השינה.
  • השראה: חפשו תמונות בהן קיים עיצוב עם הצבעוניות אותה אתם שוקלים לשלב, כך תוכלו לקבל מושג איזו אווירה תתקבל בחלל שלכם.

אז אל תחששו תוסיפו קצת צבע לחיים זה משמח!

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *